Madde ile Oluşan Anksiyete Bozukluğu


Hangi Maddeler Kaygıya Neden Olur?


Hem poliklinikte hem de muayenehanede en çok karşılaştığımız durumlardan biri de çeşitli madde kullanımı sonrası gelişen kaygı ataklarıdır.

Bu bazen bir kullanımda bazen süreğen kullanımda açığa çıkabilir.

Bazen kendiliğinden sonlanan ataklar bazen bir kaygı bozukluğuna dönüşebilir.

Amfetamin, kokain, kafein gibi uyarıcı maddeler sonrası sıklıkla görülse de esrar, LSD, MDMA kullanan kişilerde de sıklıkla açığa çıkabilir.

Bu maddeleri kullanan kişiler çoğunlukla maddeye bağlı bir durum olduğu için doktora gelmekte çekince duyabilmektedir.

Bilinmelidir ki hekiminize verdiğiniz bilgiler yalnızca sizinle hekiminiz arasındadır.

Bu durumlarda ortaya çıkan kaygı ertelenirse komplike olabilir düzeltilmesi daha zor bir hal alabilir.




Madde ile Oluşan Anksiyete Bozukluğu ile ilgili diğer yazılar

Madde Kullanımı Sonrası Kaygı Ortaya Çıkıyorsa Tedavisi Nedir?